Ποιά είναι η σωστή πίεση των ελαστικών

Είναι αδύνατον να γίνει μια γενική υπόδειξη σχετικά με την πίεση φουσκώματος για ένα συγκεκριμένο ποδήλατο ή ένα συγκεκριμένο ελαστικό. Η "σωστή" πίεση εξαρτάται κυρίως από το φορτίο που ασκείται στο ελαστικό. Αυτό το βάρος επηρεάζεται κυρίως από το βάρος του αναβάτη και των αποσκευών. Σε αντίθεση με ένα αυτοκίνητο, το βάρος του ποδηλάτου είναι μόνο ένα μικρό μέρος του συνολικού βάρους. Επιπλέον, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία προσωπικών προτιμήσεων σε σχέση είτε με τη χαμηλή αντίσταση κύλισης είτε με την άνεση της ανάρτησης.

 Το επιτρεπόμενο εύρος πίεσης αναγράφεται στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού. Όσο μεγαλύτερη είναι η πίεση του φουσκώματος, τόσο μικρότερη είναι η αντίσταση κύλισης, η φθορά των ελαστικών και μικρότερη πιθανότητα σκασίματος. Όσο χαμηλότερη είναι η πίεση του φουσκώματος, τόσο μεγαλύτερη είναι η άνεση και η πρόσφυση που παρέχουν τα ελαστικά.

 Ο κατάλογος που ακολουθεί δείχνει τη προτεινόμενη πίεση, είναι καθαρά ενδεικτικός και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σαν γενικός οδηγός. Οι συστάσεις είναι για ένα "μέσο αναβάτη" περίπου 75 κιλών.

 Σε περίπτωση που ο αναβάτης είναι βαρύτερος ή μεταφέρει αποσκευές, χρειάζεται σίγουρα υψηλότερη πίεση στα ελαστικά του. Για κάθε επιπλέον κιλό η πίεση στο ελαστικό πρέπει να αυξάνεται κατά περίπου. 1%. Συνιστάται να χρησιμοποιούνται υψηλότερες πιέσεις φουσκώματος για τα πολύ μικρής διαμέτρου ελαστικά όπως τα πτυσσόμενα ποδήλατα.

 Ελαφρύτεροι αναβάτες ή αναβάτες που προτιμούν ένα ομαλό ή πιο άνετο ταξίδι μπορούν να επιλέξουν ανάλογα χαμηλότερη πίεση φουσκώματος, αλλά η πραγματική πίεση των ελαστικών δεν πρέπει ποτέ να είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη από τη μέγιστη και την ελάχιστη πίεση φουσκώματος που αναγράφεται στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.
 
 
 
Πλάτος Τροχού σε χιλιοστά

 
Προτεινόμενη πίεση ελαστικού

20 mm

9,0 bar 130 psi

23 mm

8,0 bar 115 psi

25 mm

7,0 bar 100 psi

28 mm

6,0 bar 85 psi

30 mm

5,5 bar 80 psi

32 mm

5,0 bar 70 psi

35 mm

4,5 bar 65 psi

37 mm

4,5 bar 65 psi

40 mm

4,0 bar 55 psi

42 mm

4,0 bar 55 psi

44 mm

3,5 bar 50 psi

47 mm

3,5 bar 50 psi

50 mm

3,0 bar 45 psi

54 mm

2,5 bar 35 psi

57 mm

2,2 bar 32 psi

60 mm

2,0 bar 30 psi

Συμπληρωματικά για ποδήλατα που κινούνται στο δρόμο η πίεση του εμπρός ελαστικού είναι χαμηλότερη σε σχέση με το πίσω και 4 - 5 psi. Το μέσον αυτής της κλίμακας είναι και πάλι τα 75 κιλά. Βάρος αναβάτη <75 κιλών διαφορά 4 psi ενώ για βάρος αναβάτη >75 κιλών 5 psi. Να σημειώσω ότι κατά τη θερινή περίοδο η πίεση στα ελαστικά πρέπει να χαμηλώνει από 6 έως και 10 psi. Όλα αυτά βέβαια είναι σχετικά και πρέπει να χρησιμοποιούνται σαν σημεία αναφοράς και μόνο.

Για εκτός δρόμου διαδρομές τώρα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Δεδομένου του γεγονότος της μειωμένης πρόσφυσης, χρειάζεστε πιο μεγάλη επιφάνεια για να κερδίσετε σε τριβή, οπότε μειώνετε την πίεση. Αν δηλαδή το ελαστικό (2.0 ιντσες ) έχει εύρος πίεσης 25 – 50 psi , τότε 35 – 45 psi θα καλύψουν τις περισσότερες περιπτώσεις. Για λάσπη ή χειρότερες περιπτώσεις μπορούμε να πέσουμε 5 psi επιπλέον. 
Ας μη ξεχνάμε : στα εκτός δρόμου ποδήλατα, σημαντικός παράγοντας είναι η εξοικείωση με το ποδήλατο, τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε από κάθε δεδομένη αλλαγή στη πίεση και φυσικά το ζητούμενο αποτέλεσμα (δε ρίχνω πολύ την πίεση γιατι θέλω να γλυστράει και λίγο στις στροφές, γιατι εχώ λιγότερη τριβή συνολικά).


Μετάφραση από ξένο φόρουμ.
GMlogo
Golden Motor
            genikitaxydromiki    b4s logo       
 
cctvcamera2
** Η σελίδα λειτουργεί για την υποστήριξη των πελατών της εταιρείας καθώς και για την ενημέρωση όσων ενδιαφέρονται για την οικολογική ηλεκτροκίνηση, για αυτό και δεν υπάρχουν τιμές.